Dacă nu poți vorbi cu copiii tăi despre Dumnezeu, atunci vorbește cu Dumnezeu despre copiii tăi! (părintele Arsenie Boca)

duminică, 27 ianuarie 2019

Poale-n brâu



 La bucătărie
(din vol. Zâmbește, copilărie! Editura CdPress, 2009)

Azi, Măriuca-i gospodină!
Va avea o zi cam plină!
O plăcintă vrea să facă
Dar nu ştie să o coacă!

Mama nu este acasă,
Dar păpuşa-i bucuroasă
Că o poate învăţa,
Şi-i dă sfaturi, uite-aşa:

Ce să pună mai întâi?
Coaja de la trei lămâi!
-Nu-i prea mult? întreabă fata.
Aluatul nu e gata!

Drojdie, un cub mai mic.
Pun şi sare? Doar un pic!
Brânză bună, vanilată
Şi stafide, zahăr, iată:

-Nu uita să cerni făina,
Să pui oul şi smântâna!
„Poale-n brâu”, dulci şi gustoase,
Cresc plăcintele pufoase.



-Focul la cuptor! L- ai dat?
-De emoţie-am uitat!
-Şi la copt cât să le las?
-Ştiu eu bine? Cam vreun ceas!

Stau plăcintele-n cuptor
Şi se rumenesc uşor.
Mama-i tare bucuroasă
C-au avut desert la masă! 


2 comentarii:

  1. Măriuca pot fi eu, poale-n brâu fac mai mereu pentru al meu fiu militar.Frumoasă poezie,Domnul Dumnezeu să te țina sănătoasă să ne incânți cu creațiilr tale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Norocos fiul care are așa o mamă! <3
    Dar mă gândesc la biata păpușă, că, după ce te-a învățat atâtea, a pătimit săraca...! :)
    Să fim sănătoase și să facem poale-n brâu!

    RăspundețiȘtergere